PARTNERIAI
PARTNERIAI
Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Rodyti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...
2019 m. gruodžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Lap    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Lapkričio 10-16 dienomis ikimokyklinio ugdymo pedagogė-metodininkė dalyvavo pedagogų kvalifikacijos tobulinimo stažuotėje Islandijoje. Ši stažuotė yra Ugdymo ir plėtotės centro įgyvendinamo projekto „Tęsk“ dalis. (Darželis projekte dalyvauja nuo 2019 spalio mėn.)

Stažuotės tikslas – sudaryti sąlygas pradedančiųjų mokytojų stažuotės modelio kūrimo komandos dalyviams susipažinti ir panaudoti gerąją Islandijos mokytojų rengimo, mentorystės pradedantiesiems mokytojams patirtį kuriant Lietuvos pradedančiųjų mokytojų stažuotės modelį. Stažuotėje dalyvavo 15 dalyvių iš visos Lietuvos, iš skirtingų švietimo lygmenų ir mokymo/si įstaigų. Stažuotės Islandijoje metu buvo aplankytos 7 institucijos: Reikjaviko miesto biuro švietimo ir jaunimo reikalų departamentas, švietimo direkcija, universitetas, kuris rengia pedagogus ir 4 pagrindinės mokyklos.

Didelį įspūdį paliko tiek Islandijos gamta, tiek mokyklų vidaus kultūra ir požiūris į mokinį bei pedagogą. Daugumoje mokyklų pabrėžiama, kad vaiko pareiga mokytis, o pedagogo mokyti. Kuriamas glaudus ryšys tarp mokyklos ir vaiko, bei vaiko šeimos. Vienoje mokykloje, vizito metu, stebėjome kaip tėvai organizavo staigmeną vaikams – atnešė jiems saldumynų. Tėvai, vaikai ir mokytojai sėdėjo prie bendrų staliukų ir tiesiog bendravo, vaišinosi. Per pamokas vaikai elgiasi laisvai, į mokytojus kreipiasi vardu, gali sėdėti užsikėlę kojas ant stalo ar kėdės, jei taip jiems patogu. Mokyklos vadovai siekia, kad vaikas ir mokytojas jaustųsi gerai, rūpinamasi vaiko ir pedagogo psichine bei fizine sveikata. Islandijoje vaikai rečiau serga, nes nuo mažens yra grūdinami ir kasdien bet kokiu oru eina į lauką, turi galimybę bet kuriuo metų laiku plaukioti terminiuose baseinuose lauke, kurie yra mokyklos teritorijoje arba šalia mokyklos.

Islandijos mokyklose jau nuo pradinių klasių mokiniai pratinami užduotis atlikti naudojant plančetes. O nuo 8 klasės visos užduotys, namų darbai ir visas mokymas vyksta naudojant plančetes arba kompiuterius. Nelieka pratybų ir sąsiuvinių. Tačiau mokiniai skatinami skaityti kasdien. Klasėse galima pamatyti mažas bibliotekėles, vaikų prašoma mėgiamą knygą nešiotis su savimi ir ją skaityti laisvu laiku.

Kalbant apie mentorystę, pastebėta, kad jaunieji pedagogai ar iš kitos įstaigos atėję pedagogai retai sulaukia pagalbos. Todėl nuo šių metų rugsėjo Islandijos ugdymo įstaigose įgyvendinama mentorystės programa. Mentoriai – pedagogai ugdymo įstaigoje išdirbę daugiau nei 5 metus ir išklausę (nebūtinai) mentorystės programą (30 kreditų). Atėjus į ugdymo įstaigą dirbti jaunajam pedagogui, ar pedagogui iš kitos įstaigos, taip pat studentui, kuris mokosi paskutiniame pedagogikos kurse, yra priskiriamas mentorius vieniems metams. Mentorius „globoja“ jaunąjį pedagogą, teikia jam pagalbą, pataria, jei reikia guodžia. Pirmaisiais metais jaunasis pedagogas dirba viena valanda per savaitę mažiau, o mentoriui pakeliamas atlyginimas. Tokiu būdu siekiama pritraukti daugiau jaunų žmonių rinktis pedagogo profesiją.

Ikimokyklinio ugdymo pedagogė-metodininkė Raimonda Žemaitienė