PARTNERIAI
PARTNERIAI
Apklausos

Kaip vertinate mūsų paslaugas?

Rodyti rezultatus

Kraunasi ... Kraunasi ...

      Vaikai grįžę po vasaros atostogų senai nesimatę su grupės draugais, mokytojoms, skuba pasakoti savo atostogų įspūdžius, dalinasi prisiminimais. Pastebėta, kad vaikai grupėje vartoja kitų šalių kalbos žodžius, piešiniais vaizduoja gamtos vaizdus, noriai pasakoja, dalinasi savo įspūdžiais. Be to reiškia norą (klausinėja, domisi) pažinti kitas šalis, kurias aplankė jų draugai, bei tas, į kurias svajoja nuvykti. Taip ikimokyklinio ugdymo „Lašelių“ grupėje gimė ilgalaikis projektas ,,Mano neatrasta šalis – kelionė aplink  pasaulį“, kuris buvo vykdomas visus 2020-2021 mokslo metus.

     Aktyviai bendradarbiaujant su grupės vaikų tėveliais buvo siekiama padėti praplėsti vaikų žinias, turtinti kalbą, skatinti vaikus įgauti daugiau drąsos, pasitikėjimo savimi jausmą, gebėti dalintis patirtimi bei patenkinti vaikų interesą domėtis kitomis šalimis.

     Projekto veikla buvo siekiama, kad vaikai pasidalintų savo atostogų, kelionių įspūdžiais. Kartu su tėveliais pasiruoštų trumpą, vaizdų pasakojimą apie šalį, kurią aplankė. Vaikai, kurie nėra buvę užsienyje, buvo prašomi pasidalyti įspūdžiais iš kelionių po įvairius Lietuvos regionus, papasakoti apie aplankytas vietas. Vaikams pagelbėjo tėveliai namuose, nes reikėjo atrinkti nuotraukas, kurias pristatys. Namų aplinkoje prisiminė patirtus įspūdžius. Ryto rato metu, draugams, pasakojo apie savo kelionę. ką matė, ką darė, ką valgė, ką sutiko, kas labiausia patiko. Labai džiaugiamės, kad šis projektas prakalbino net pačius nedrąsiausius vaikus.

      Paįvairindami projekto veikas projekto eigoje sudalyvavom taip pat respublikiniuose projektuose: inžinierinių-kūrybinių dirbtuvių „Laisvės skrydis“, virtualioje kūrybinių darbų parodoje „Lietuvos pilys“ ir tarptautiniame fotografijų parodoje „Mano gimtieji namai – Lietuva“.

      Baigiamąsias projekto veiklas, paįvairinom įtraukdami Amerikos indėnų žaidimus, šokius, piešimą ant akmenėlių, medžio ritinių.

     Apibendrinus vaikų pasiekimus ir tėvų atsiliepimus galima daryti išvadą, kad ugdymo projektas tikslingai prisidėjo prie vaikų kalbos puoselėjimo. Vaikai smalsavo, kokią šalį draugas pristatys. Pažino valstybių vėliavas, skrydžio maršrutus, jūrų, vandenynų pavadinimus, kultūrinę ir gamtinę aplinką, gyvąją ir negyvąją gamtą ir kt. Pristatydami vietoves, lankytinas vietas, vaikai mokėsi vienas iš kito. Vaikus skatino klausinėti, domėtis, atrasti, samprotauti, daryti išvadas ir patirti džiaugsmą. Tapo labiau pastabesni, drąsesni, išmoko išklausyti, klausti, pajausti.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Sandra Naujokaitienė